
ICQ: #43501097
|
Škoda Garde & Rapid
GARDE, RAPID, RAPID 130 (typ 743)
135 RAPID, 136 RAPID (typ 747)
|
Osobní automobily Škoda Garde, Rapid a Rapid 130 jsou dvousedadlové, s nouzovými
sedadly pro další dvě osoby, dvoudvéřové s celkovou karosérií a s pohonem zadních
kol. Převážná čast orgánů strojového spodku je společná s vozy Škoda 105, 120 a
130 L. Nová je spojka s talířovou pružinou, pětistupňová převodovka (Rapid 130),
úhlová kyvadlová zadní náprava, hřebenové řízení a brzdová soustava se
čtyřpístovými kotoučovými předními brzdami.
Vůz Škoda Garde se vyráběl od 9. 1981 do 7. 1984, Rapid a Rapid 130 se vyráběly od 08.
1984. Vůz Škoda Rapid se vyráběl do 07. 1986.
Osobní automobily Škoda Rapid 135 a Rapid 136 jsou odvozeny z vozu Škoda Rapid 130, s
motory s osmikanálovou hlavou válců z hliníkové slitiny, s pětistupňovou
převodovkou a s úhlovou kyvadlovou zadní nápravou. |
rok výroby |
1981-1990 |
vyrobeno celkem kusů |
44 634 |
Škoda Garde, Rapid |
11 179 |
Škoda Rapid 130 |
22 475 |
Škoda Rapid 135 |
1 272 |
Škoda Rapid 136 |
9 708 |
Rozměry vozu |
Škoda Garde |
Rapid, 130, 135, 136 |
rozchod kol vpředu |
1 320 mm |
1 390 mm |
vzadu (ráfek 4 1/2 Jx13 H1) |
1 290 mm |
1 350 mm |
rozvor náprav |
2 400 mm |
2 400 mm |
délka vozu |
4 175 mm |
4 200 mm |
šířka vozu |
1 610 mm |
1 610 mm |
výška vozu |
1 380 mm |
1 380 mm |
světlá výška při pohot. hmotnosti |
160 mm |
175 mm |
při celkové hmotnosti |
113 mm |
120 mm |
Hmotnosti a zatížení vozu |
vlastní hmotnost |
865 kg |
840 kg |
pohotovostní hmotnost |
915 kg |
890 kg |
celková hmot. plně zatíženého vozu |
1 265 kg |
1 240 kg |
přední náprava |
540 kg |
520 kg |
zadní náprava |
725 kg |
720 kg |
užitečné zatížení vozu (nosnost) |
350 kg |
350 kg |
hmotnost přívěsu nebrzděného |
400 kg |
400 kg |
brzděného |
700 kg |
700 kg |
brzděného (Rapid 130) |
|
750 kg |
Jízdní vlastnosti vozu |
Škoda Garde, Rapid |
Škoda Rapid 135 |
Škoda Rapid 130 |
Škoda Rapid 136 |
Motor |
druh |
čtyřdobý, benzinový, karburátorový s ventilovým rozvodem OHV, chlazený kapalinou s bateriovým zapalováním |
počet válců |
4 |
uspořádání válců |
v řadě šikmo |
pořadí zapalování |
1 -- 3 -- 4 -- 2 |
Škoda Garde, Rapid |
Škoda Rapid 135 |
Škoda Rapid 130 |
Škoda Rapid 136 |
Spojka |
druh |
třecí, s jedním kotoučem a s talířovou pružinou |
vypínání |
přímé, kapalinovým převodem |
Převodovka |
Škoda Garde, Rapid |
Š Rapid 130, 135, 136 |
druh |
s čelnímy ozubenými koly a zubovými synchronizačnímí spojkami |
počet rychlostí |
4 vpřed a 1 zpětná |
5 vpřed a 1 zpětná |
převodové poměry |
|
- čtyřstupňová |
I-3,8;II-2,12;III-1,41;IV-0,96;zpětný chod - 3,27 |
- pětistupňová |
I-3,8;II-2,12;III-1,41;IV-1,08;V-0,83;zpětný chod - 3,27 |
Zadní náprava |
druh |
hnací, úhlová kyvadlová s rozvodovkou v bloku s převodovkou |
stálý převod v rozvodovce |
4,22 |
3,90 |
Přední náprava |
druh |
lichoběžníková s nosnou nápravnicí |
pérování |
vinutými pružinami s tlumením teleskopickými tlumiči a příčným torzním stabilizátorem |
Řízení |
druh |
hřebenové s řídicími tyčemi |
celkový rejd |
3,8 otáček volantu |
Kola a pneumatiky |
rozměr ráfku |
4 1/2 J x 13 H1 |
rozměr pneumatik |
165 SR - 13, popř. 165/80 R 13 |
Brzdy |
nožní - provozní |
kapalinová, dvouokruhová, kolová, přední čtyřpístová kotoučová, zadní bubnová, s posilovačem brzdného účinku |
ruční parkovací |
mechanická s lany na zadní kola |
brzdicí plocha |
vpředu 116 cm2
vzadu 385 cm2 |
Elektrická zařízení |
rozdělovač |
Pal-Magneton 443.213.204.540
Pal-Magneton 443.213.204.460 - Škoda Garde do 7. 1983 |
Karosérie |
druh |
celokovová, samonosná, uzavřená, dvoudvéřová |
počet míst na sedadlech |
4 |
prostor pro zavazadla |
hlavní - 0,28 m3
příruční - 0,12 m3 |
vytápění |
teplovodní |
Mazání |
motor |
tlakové; vodní čerpadlo a alternátor tukem; rozdělovač nakapáním oleje |
převodovka a rozvodovka |
rozstřikovací |
zadní náprava |
ložiska kol trvalou tukovou náplní |
přední náprava |
ložiska kol tukem; ostatní ložiska bez mazání: utěsňování tukem tlakovými maznicemi |
řízení |
převodovka řízení olejovou náplní; soutyčí bez mazání, utěsnění montážní tukovou
náplní |
ostatní strojní části |
nakapáním oleje a tukovou náplní |
Množství provozních hmot |
motor bez chladiče oleje |
4,0 l max. - 2,5 l min oleje |
s chladičem oleje |
4,6 l max. - 3,0 l min. oleje |
převodovka a rozvodovka |
|
čtyřstupňová |
1,75 l oleje |
pětistupňová |
2,4 l oleje |
převodovka hřebenového řízení |
0,15 l oleje |
brzdy a spojka |
0,55 l brzdové kapaliny |
palivová nádrž |
37 l benzínu |
chladicí a topný systém |
11,5 l nízkotuhnoucí kapaliny |
ostřikovač čelního okna |
2,5 l nízkotuhnoucí kapaliny, popř. vody |
[zpět na začátek] |
Jízdní vlastnosti vozu |
Škoda Garde, Rapid (typ 743) |
maximální rychlost |
153 km/h |
spotřeba paliva |
|
90 km/h |
6,5 l/100 km |
120 km/h |
9,2 l/100 km |
městský provoz |
8,9 l/100 km |
jízdní dosah (cca) |
570 km |
spotřeba oleje |
0,4 až 0,7 l/1000 km |
maximální stoupavost |
39 % |
Motor |
typ motoru |
Škoda 742.12X |
zdvihový objem válců |
1 174 cm3 |
vrtání / zdvih |
72 / 72 mm |
stupeň komprese |
9,5 |
čistý výkon |
40,5 kW při 5 200 ot./min |
čistý točivý moment |
85,5 Nm při 3 250 ot./min |
ventilová vůle |
0,20 mm (sací a výfukový ventil) |
karburátor |
spádový, dvojitý, dvoustupňový
JIKOV 32 EDSR
JIKOV 32 SEDR (Škoda Rapid) |
podávací palivové čerpadlo |
membránové JIKOV MF 3407 - do 7. 86 |
[zpět] |
Jízdní vlastnosti vozu |
Škoda Rapid 130 (typ 743) |
maximální rychlost |
153 km/h |
spotřeba paliva |
|
90 km/h |
5,8 l/100 km |
120 km/h |
8,2 l/100 km |
městský provoz |
8,9 l/100 km |
jízdní dosah (cca) |
640 km |
spotřeba oleje |
0,4 až 0,7 l/1000 km |
maximální stoupavost |
39 % |
Motor |
typ motoru |
Škoda 742.13 |
zdvihový objem válců |
1 289 cm3 |
vrtání / zdvih |
75,5 / 72 mm |
stupeň komprese |
9,7 |
čistý výkon |
43 kW při 5 000 ot./min |
čistý točivý moment |
97 Nm při 2 850 ot./min |
ventilová vůle |
0,20 mm (sací a výfukový ventil) |
karburátor |
JIKOV 32 SEDR |
podávací palivové čerpadlo |
membránové JIKOV MF 3407 - do 7. 86 |
[zpět] |
Jízdní vlastnosti vozu |
Škoda Rapid 135 (typ 747) |
maximální rychlost |
148 km/h |
spotřeba paliva |
|
90 km/h |
6,0 l/100 km |
120 km/h |
8,2 l/100 km |
městský provoz |
8,9 l/100 km |
jízdní dosah (cca) |
620 km |
spotřeba oleje |
0,2 až 0,4 l/1000 km |
maximální stoupavost |
36,5 % |
Motor |
typ motoru |
Škoda 742.135 |
zdvihový objem válců |
1 289 cm3 |
vrtání / zdvih |
75,5 / 72 mm |
stupeň komprese |
8,8 |
čistý výkon |
43 kW při 5 000 ot./min |
čistý točivý moment |
94 Nm při 3 000 ot./min |
ventilová vůle |
0,20 mm (sací a výfukový ventil) |
karburátor |
spádový, dvojitý, dvoustupňový JIKOV 32 SEDR |
podávací palivové čerpadlo |
membránové JIKOV OD 3456 |
[zpět] |
Jízdní vlastnosti vozu |
Škoda Rapid 136 (typ 747) |
maximální rychlost |
153 km/h |
spotřeba paliva |
|
90 km/h |
5,7 l/100 km |
120 km/h |
7,9 l/100 km |
městský provoz |
8,7 l/100 km |
jízdní dosah (cca) |
650 km |
spotřeba oleje |
0,2 až 0,4 l/1000 km |
maximální stoupavost |
40 % |
Motor |
typ motoru |
Škoda 742.136 |
zdvihový objem válců |
1 289 cm3 |
vrtání / zdvih |
75,5 / 72 mm |
stupeň komprese |
9,7 |
čistý výkon |
46 kW při 5 000 ot./min |
čistý točivý moment |
100 Nm při 3 000 ot./min |
ventilová vůle |
0,20 mm (sací a výfukový ventil) |
karburátor |
spádový, dvojitý, dvoustupňový JIKOV 32 SEDR |
podávací palivové čerpadlo |
membránové JIKOV OD 3456 |
[zpět] [zpět na začátek] |
|
|